Något för Lasse-Majas-detektivbyrå?

En gång i min barndom hade vi ett skoltema kring ämnet "yrken". Jag kommer inte ihåg så mycket mer än att jag inte fick vara jägare för det var inget yrke. Mer än hälften av grabbarna i klassen, jag inräknad i brist på jägareyrket, hade som vision att bli privatdetektiver. Det måste ha varit ett utslag av märkligt grupptryck som gjorde att detta trängde undan 8-9-åringarnas fotbollsdrömmar och stjärnambitioner. Mig veterligen blev ingen av oss detektiver. Och åren har gått sedan dess. Numera vet jag att det finns yrkesjägare, i djungeln, såna som utmålas som onda i tecknade filmer. Men nu är jag både blödig och vegetarian och skulle nog inte vara en så bra jägare. Yrket kräver ju liksom att man har ihjäl djur!

Nåväl detektiv var det. Idag satt jag som så ofta och letade kneg som skulle kunna vilja ha mig. och då hittade jag den här yrkesbeskrivningen.

Idag försvinner passerkort till höger och vänster och det blir din uppgift att först analysera situationen för att sedan strukturera upp rutiner som du även kommer se till att de efterföljs. Ansvaret är stort och du kan titulera dig som spindeln i nätet där allt går via dig. Till arbetsuppgiften hör att spåra upp försvunna passerkort, ta reda på vem som hade dem sist, spärra dem vid behov och lämna ut nya. Sammanfattat kommer det innebära detektivarbete och du kommer vara en viktig resurs för företaget.

Utbildning/erfarenhet
Du ska ha god vana av att jobba med telefonen och datorn som främsta redskap. Office-paketet och speciellt kalkylprogrammet Excel är inga problem för dig.

Personliga egenskaper
Vi tror att du är ovanligt nyfiken, social och ordningsam. Du gillar ansvar och med glimten i ögat kan du argumentera för din sak. Du vill ha en central roll i det dagliga arbetet med mycket personlig kontakt och är inte rädd att fråga om hjälp när du behöver den. Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten via vår webbsida:http://www.snillebemanning.se/bli_en_av_oss.php

Snillebemanning.se alltså. Skulle jag lita på ett bemanningsföretag vore det nog det.
Barndomsdrömmen seglar upp i mitt inre med revade segel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0