Sommarpratare

Jag har försökt få en överblick över de sommarpratare jag nog borde höra. En del andra kan man ju fånga i farten. Men lite gamla rävar ska jag allt lägga an på. Typ PO Enquist, Prinsessan Birgitta, Hans Alfredson, Peter Englund, Jerry Williams, gubbigt värre. Inte minst Birgitta. Bodil Malmsten (8 augusti) blir nog bra också. Lät lovande det hon sa hon skulle prata om. Vännen Hanna trodde dessutom Frida Hyvönen kunde vara något.

Annars kan jag tipsa om Sofia Jannok och Günter Graffenberger som jag tror kan vara bra. Jannok för att hennes artistskap handlar mycket om en samisk berättartradition, och hur ofta hör man sånt på riksradion? Sällan. Graffenberger därför att han nog har en del erfarenheter att berätta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0