Först kom ingenting, sen kom ingenting

Jag har ingenting att skriva längre. Jag vet inte varför.Kanske hade jag det egentligen aldrig. Bara ett tag. Det är morgon. På radion pratade de om katolska präster på Irland. En hemsk historia. Jag och vännen H. hörde på en predikan utanför riksdagshuset igår. Eller så mycket till predikan var det kanske inte. En karl sa att alla som inte gick via Kristus gick till helvetet. Sverige hade blivit ett antikristet land. En kvinna sa att hela Västbanken hörde till judarna alenast, och så pratade hon om alla de bevis som finns för de bibliska berättelserna. Vi var bara för rädda för att se dem. Själv hade hon varit nere hos någon som hittat övergångsstället över Röda havet. Och det var bergis.

De slutade med att tuta i djurhorn, för så skulle det vara när Jesus kom tillbaka på Oljeberget. Hela palestinafrågan handlade om det. De slogs om Oljeberget. Jag och H. förstod aldrig riktigt den biten, varken palestinierna eller israelerna lär ju tro på Jesus så mycket.

Folk fasas ut från sjukförsäkringen också. Det är en tråkig historia.
Jag undrar om bitterfitta är en ordvits på växten bitterfibblans namn.

Kommentarer
Postat av: Linnea

En gång träffade jag en man som hade ett foto på när Jesus var i Kristianstad. Han gav mig en ny syn på livet.

2009-11-27 @ 15:00:44
URL: http://linneahanell.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0