Kära hjärtanes

Jag har på senare tid märkt hur körigt det är med mina studier. Och jag vet inte riktigt vad det är som gör det egentligen. Kanske att det är såmycket annat också. Eller att jag inte helt förstår. Lite som att studera ett naturvetenskapligt ämne tänker jag. För min egen skull ska jag rada upp vad jag har att göra. Så kan jag titta på det ibland och förundras. Det är musikhistorien som trilskas. Jag upptäckte nyligen att de inte alls räknat fcrån början av september i sin beräkning av vilken vecka man ska tenta. Så tentan var för flera veckor sedan. Den är lite konstig hemsidan man tittar på (det är en distanskurs). Schemat saknar datum; där står bara studievecka. Så man får räkna själv. Kursen har tre examinationer. En liten uppsats och två tentor. Vad som dessvärre inte riktigt framgår är om det är för hela 15-poängskursen eller för halva bara. Det senare vore sjukt mycket. Det första vore rimligt men märkligt. För då skulle sluttentamen vara 30/10, och då är det ju inte den halvfart det står att det ska vara. Lurigt är vad det är. Även om det löser sig.
Nå, vad jag ska göra nu:

- Jag ska skriva en artikel till arkivet där jag gjorde mitt x-jobb, om mitt x-jobb.
- Skriva uppsats om romsk kultur, på 12-15 sidor
- Läsa artiklar till varje veckas romska kulturlektion
- Skriva en uppsats om musik, på 5-10 sidor
- Två musikhistorietentor
- Söka jobb (jag ska på intervju på fredag i Örebro)
- Återuppta min nedlagda etnologi från förra året
- Dessutom måste jag läsa dikter också, annars vill jag inte vara med.

Men jag har en plan. Jag har kommit på att manbehöver ta 22.5 poäng per termin. Så då har jag en liten buffert att jobba med. Planen är ju att jag tar 37.5. Musikhistorien är det enda som är svårt. Jag kan inte alls och det är mycket möjligt att det kommer gå dåligt för mig. Min misstanke är att jag nog borde varit bättre på teoretisk musik när jag började. Men jag får göra mitt bästa. Jag tror jag ska lägga om och läsa det jag tycker verkar mest givande. Synd, jag hade ambitionen att läsa allt. Men det tar sån tid.

Så fruktansvärt mycket är nu inte det här. Jag bara ältar. Men jag antar att vilsenhet och viss skoltrötthet gör sitt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0