Jobbintervju

Jag var på arbetsintervju idag. Det är jag inte så ofta. När jag tänker efter går nog mina regelrätta arbetsintervjuer att räkna på min ena hand. Så nu har jag varit spak i flera timmar. jag var inte alls så världsvan som jag läst om att man borde vara. Jag mumlade fram mina ogenomtänkta svar. Så nu har jag inte direkt någon större tro på det här. Jag försöker i alla fall. Mina intervjuare (intervjöer?) var snälla, det är väl på grund av dem jag har lite hopp. De var förvånade över min byråkratiska barndom. Jag kunde inte riktigt förklara omständigheterna bakom att jag varit bokhållare, sekreterare och kassör i fältbiologerna.

Men av nio sökande skulle de ha intervjuer med fem. Så jag hamnade i alla fall i övre kanten.

Jag undrar vad barnaugust skulle sagt om han fick veta att han snarvuxna jag sökte jobb hos skatteverket. Besviken hade han blivit, det är då ett som är säkert.

Annars kände jag mig mest som Johan Reborg i Fyra nyanser av brunt.

"Ända sen jag såg Blåsningen med Robert Redford och Paul Newman, ända sedan dess har jag velat bli bankir med såndär skärmmössa och ärmskydd"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0