Om majspejstanken

(Det går troll i bloggar som mal i siden!)

Jag ska förklara Maja!
Tanken började med att min artist Lars Demian inte har någon kontaktadress eller slikt på sin hemsida. Nu var det så att han live sjunger en text på en låt som på skiva bara finns instrumentalt. Med tiden glömde jag nästan all text och tänkte mejla och fråga hur den går. Men se det gick ju inte.

Hade man myspace däremot kunde man ju blivit vän till honom och skrivit på hans vägg, på hans myspacesida. Säkert hade han inte kollat och svarat på det. Men det var en chans så god som någon. Men ska man ha ett myspacekonto, tänkte jag, borde man ha musik på den. Annars blir det som meningslöst. Därför tänkte jag att man borde göra ett par-tre låtar som man spelar in och har som sin musikkarriär.

Och det tar nog år och dag för en annan att göra bara så få låtar. Man ska komma på text och melodi, man ska kunna spela, man ska ha inspelningsutrustning osv. Så det hade jag kunnat jobba på ett bra tag. Tid har jag ju. Lasse är inte mycket mer än 50, så han lever nog ett par år till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0