revidering av Marx

I mitt digra bokhandlande som jag företar mig har jag kommit fram till att efter förmåga åt behov har ett problem. Jag har för tillfället känslan av att behöva allt fler böcker. I vissa fall stämmer det, i andra fall är det ett konstlat behov. Dock uppstår ett problem (vid sidan om adlibrisräkningarna), plats. Mina bokhyllor fylls. Jag måste hitta på något. Vid sidan om behov och förmåga måste man alltså räkna in personernas förmåga att ta tillvara på det som man behöver. Det kan även vara så att Marx hade rätt och att det jag behöver är en ny bokhylla.

Jag känner mig inte helt säker på att det är såhär man ska kontemplera Marx. Vad sa Engels om bokhyllor egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0