Resörch

Jag håller på lite och resörchar för ett bloggprojekt jag tänkte ha i framtiden. En seriös historia av livscoatch-karaktär. Jag försöker ta reda på vad man ska göra för att egentligen bli läst. Ja mer än att vara narcisistisk tonårskvinna.

Dessutom försöker jag utröna huruvida liberalismen är vemodets fiende. Jag fastnar där hela tiden. Det är dess historielöshet och kulturförakt som gör det tror jag. Förnuftiga Lena Andersson har skrivit om det:
http://www.dn.se/ledare/kolumner/hogerlycka-1.1027861


Wikipedia säger att för melankoli ska man uppnå tre av dessa kriterier:

  • sänkt stämningsläge
  • stämningsläget är lägst på morgonen
  • tidigt uppvaknande
  • rörelsemönstret är betydligt snabbare (vid agiterad depression) eller långsammare än normalt
  • påtaglig aptitlöshet eller viktminskning
  • uttalade skuldkänslor eller mindervärdeskänslor

Jag kommer upp i tre-fyra lite beroende på hur min dygnsrytm ser ut för tillfället. Men imorgon måste jag upp tidigt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0