Känslan av att jag missat något viktigt i svenska språket

På lediga-jobb-sidan där jag tittar är de populäraste nyckelorden Fritidspedagog, Reglerteknik, Gina, Mocco och Strukton. Kan det vara när lämpliga jobb som fritidspedagog och reglertekniker som de arbets-sökande bryter ihop i fullkomlig rotvälska? En annan grej är att ett telebolag söker en driven Commercial Wholesale Roaming Analyst till sin Group Carrier Services-avdelning. En driven Roaming Analyst måste ju vara liksom spillran av en människa på drift längsmed vägarna. Och så ska han vara en commercial wholesale också. Hmm, är det en hrm "resesekreterare" med fast stjärt de söker kan de väl skriva det?

En gräns jag har är för övrigt att jag ska förstå vad annonsen säger över huvud taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0